Jag försöker ha matlåda med mig till jobbet varje dag och lasagne är perfekt matlådemat. Det här receptet på lasagneplattor kommer från inspirerande 56kilo.se. Jag gjorde dubbel sats på en gång så jag tänkte göra en vegetarisk och en köttfärslasagne. Måste säga att dessa lasagneplattor är så likt vanliga pastaplattor man kan komma. Blir jättebra. Men det är viktigt att kavla ut smeten riktigt tunt.

LCHF-lasagneplattor  (till 1 lasagne)

4 ägg

100 g Philadelphiaost

1/2 dl fiberhusk

1/2 – 1 krm salt

 

GÖR SÅ HÄR

Sätt ugnen på 150 grader.

Knäck äggen i en bunke och vispa äggen porösa.

Blanda i philadelphiaost, fiberhusk och salt. Vispa till en jämn smet.

Häll ut smeten på en ugnsplåt täckt med bakplåtspapper.

Täck smeten med bakplåtspapper och kavla ut smeten så tunt som möjligt. Smeten ska helst täcka hela plåten.

Grädda mitt i ugnen i 10 minuter. Låt bakplåtspapperet vara kvar under gräddning.

Ta ut plåten och dra av bakplåtspapperet. Skär lasagneplattor med hjälp av en pizzaslicer eller kniv.

Write A Comment